Tomáš Brabec: Hlavní priorita je spokojený zákazník
Společnost C&K nabízí ve svých autosalonech v Brně a Uherském Hradišti prestižní značky LEXUS, Toyota, Subaru i CF MOTO. O kondici celé společnosti i čtyř značek se stará obchodní ředitel C&K Tomáš Brabec.
Tomáši, vzpomenete si na vaše první auto v rodině a vzpomenete si i na den, kdy s ním váš otec přijel domů a představil vám ho?
Vzpomenu, byla to červená Škoda 100 MB, ale detaily už v paměti nemám. Potom to byla Lada 1200 kombi v příšerné fialové barvě (na tu mám vzpomínky, že jsme jako děti jezdily i v kufru, když nás bylo někdy moc). Pak už nová Škoda 105L v modré barvě. Následovala luxusní 120 L v šedé – zkrátka co tehdy zrovna bylo k dostání. Všem autům dával táta jména dle dne, kdy ho koupil. Dodnes tento zvyk předávám spoustě svých klientů.
Chodil jste si ho s rodiči „vybírat“ do tehdejších autosalonů? Vybavíte si, které to byly a čím na vás tehdejší showroomy dýchly?
To už ne. V té době jsem byl dítě a všechno se řešilo jinak, než dnes. Žádné showroomy nebyly. Myslím, že ty fronty u Mototechny showroomem nazvat nemůžeme. První kontakt s opravdovými prodejnami aut jsem měl až po revoluci a fyzicky prvním, který jsem navštívil, byl v mých 15 letech asi ten náš…
Nebyl jste v té době už nakažený autíčky, se kterými si drtivá většina kluků hraje téměř od narození? Nebo jste byl výjimka?
Jako snad každý kluk jsem si s auty hrál a s postupujícím věkem se soukal za volant. Mám štěstí, že jsem prožil dětství v té době.
Jaký pocit si vybavíte z dětství, když vzpomenete na rodinné výlety nebo dovolené s autem?
Vzpomínám si, že před každou „dlouhou“ cestou na rodinnou dovolenou na Vranovskou přehradu (celých 100 km) se auto muselo tzv. „nachystat“ – kdy táta nosil tašky s nářadím, měnil se olej, umývalo se na sídlišti s kýblem před domem. Je neskutečné, jak se vše zjednodušilo, zkrátilo, zrychlilo…..
Kdy se ve vaší hlavě začala rodit myšlenka, že vás auta zajímají víc než jen jako uživatele?
Nerodila se nijak, hledal jsem po maturitě práci a tehdejší majitel naší firmy pan Kurka mi ji nabídnul. Bylo mi 18 let, byl jsem rád, že jsem práci dostal a vážil si jí tehdy a vážím si jí i dnes.
Pořídil jste si své první auto už jako teenager a bylo řádně „vytuněné“?
Moje první auto bylo vlastně mých rodičů. Jednou jsem si ho od nich půjčil a naboural. Vzal si půjčku u banky, rodičům auto zaplatil, aby si mohli koupit jiné a to rozbité si opravil pro sebe… jednalo se o vůz Toyota Corolla.
Byla vaše cesta k obchodnímu řízení významné společnosti, zastupující prestižní značky vozů v druhém největším českém městě rovnou dálnicí nebo spíše cestou klikatými serpentinami?
Začal jsem zde v 15 letech brigádami. Od 18 let jsem zaměstnaný v C & K. Prošel jsem skladem i dílnou, prodejem náhradních dílů, záručním servisem, běžným servisem, prodejem vozů…. Zkrátka každým oddělením, které zde máme. A vždycky jsem pak chtěl kousek dál.
Jste obecně fanouškem aut či motocyklů nebo je vnímáte jako dobrého služebníka?
Jako asi každého chlapa mě baví vůně benzínu, ale z hlediska lásky či fanouškovství jsou mi velmi blízké motorky. Dnes už beru auto především z účelů praktických a pohodlí. Nicméně například kdykoli vidím na silnici Lexus LC500, chytne mě za srdce.
Je důležité, aby obchodní ředitel znal do detailu nabízená auta?
Nemyslím si. Samozřejmě obecná znalost je nutná, ale důležité je tomu, co dělám, věřit. Historicky jsme dělali i jiné značky… abych byl upřímný, nemyslím si, že jiná značka, než Toyota by mě mohla pohltit na „prozatím“ celý život
Co je vlastně úkolem obchodního ředitele společnosti, jehož pobočky jsou rozesety po celé Moravě?
Zajistit a koučovat takový tým lidí, kteří všichni budou mít před sebou tu nejhlavnější prioritu – SPOKOJENÉHO ZÁKAZNÍKA
Pod vaší střechou jsou tři automobilové značky a jedna motocyklová. Zkusme je vzít pěkně popořádku. Na co byste mě nalákal u Lexusu?
U Lexusu je to hlavně o přístupu ke klientovi, každá návštěva prodejny či servisu by měla být pro zákazníka zážitek. Snažíme se, abychom standardy Lexusu co nejvíce zakomponovali i do ostatních značek. Dobrých aut je v segmentu luxusních vozů více, Lexus si však jde svoji cestou, aby se od nich oddělil. A to především kvalitou a úrovní poskytovaných služeb. Spousta našich Toyota zákazníků dnes jezdí v Lexusech přes 25 let a nedovedou si představit, že by z něj někdy vysedli.
Je potřeba doporučovat Toyotu nebo se dnes už nabízí vlastně sama?
Samo se neudělá nic, i když může být Toyota sebelepší, bez toho nejlepšího servisu je jakékoli doporučení zbytečné. Myslím si, že zbytek světa se od této japonské automobilky učí a to nejen ve výrobních procesech, ale ve spoustě detailů z následných potřeb. Za roky, kdy jsme zastupovali i jiné značky, jsem se o těchto věcech nesčetněkrát přesvědčil. Dalším faktorem jsou lidé. Bez těch to nejde a nízká fluktuace lidí ve firmě nasvědčuje tomu, že to snad děláme správně. Máme klienty, kteří jsou s námi skutečně od roku 1992 a celé ty roky jezdí jen s vozy od nás.
Je Subaru ve stínu svých sourozenců?
Subaru jde svou vlastní cestou a nikdy nebude velkoobjemovou značkou. Klienti této značky jsou však velmi věrní a mění svoje vozy za další Subaru pořád dokola. Vlastně to kopíruje výše zmíněné značky Toyota a Lexus. Řekl bych tedy, že z tohoto pohledu jsme si nemohli vybrat lepší portfolio.
CF MOTO je jediná motocyklová značka ve skupině AUTO UH. Je potřeba ji věnovat zvláštní péči?
Vše potřebuje určitým způsobem zvláštní péči. CF MOTO je velmi ambiciózní značkou, která se velmi rychle rozšiřuje a na to, že ji děláme třetím rokem, prakticky bez zkušeností s tímto segmentem, jsme s ní moc spokojeni. Tuto čínskou značku si oblíbili mladí, začínající řidiči a starší pánové, kteří se k motorkám po spoustě let vrací. Nebo ti, kteří prostě nechtějí mít v garáži stroj za milion. A musím říct, že jako dlouholetý řidič motocyklů všeho druhu jsem z námi nabízených strojů velmi příjemně překvapen. Provozujeme i dvě půjčovny CF MOTO v Uherském Hradišti a v Brně. I o tyto služby je u nás velký zájem.
LEXUS i Toyota zažívají velký boom. Jsme v Evropě schopni konkurovat asijským značkám? Nezaspali jsme v automotive dobu?
To se stalo již dávno. Neznám značku, která by se vším všudy mohla být skutečným protihráčem pro značku Toyota. U nás to trvalo dlouho, ale konečně je v Česku Toyota tam, kde globálně již dávno.
Když si čtenář vezme do rukou náš magazín a přečte si váš rozhovor, s čím konkrétním se může na vás obrátit?
Prakticky s čímkoli. Nikdy jsem obchod – a to jak prodej i servis tak docela neopustil. Zákazník byl, je a bude vždy pro mě na prvním místě.
Řídíte obchodní stránku silné společnosti skupiny AUTO UH, která nabízí už téměř dvacítku značek a tisícovku aut. V čem je podle vás největší přednost naší skupiny?
V síle a velikosti. Dnes je již všeobecně známo, že na Moravě je skupina AUTO UH v našem odvětví největším hráčem. S takovým zázemím se velmi dobře pracuje a cítíme podporu majitele pana Buráně.
Kde vidíte automobilový průmysl a trh za 10-15 let?
Podle některých predikcí ho snad ani vidět nechci. Doufám jen, že se tyto všechny zcela nenaplní a ještě chvíli zůstane svět normální.
Když se noříte hlouběji a hlouběji do automobilového světa ovlivňují vás informace, které v tomto prostředí nabýváte při rozhodování, jaký koupit vůz pro vaši rodinu?
Ať to vezmu z jakéhokoli pohledu, přesně na základě všech těchto dlouholetých poznatků by to byla vždycky Toyota. A jaký model, to je jen otázkou k jakým účelům ho budu potřebovat.
Kolik času věnujete práci a bráváte si ji i domů?
Někdy mám pocit, že úplně všechen čas…. oddělit ji od soukromí je v podstatě nemožné….
Při čem dočerpáváte energii?
Nejraději s rodinou – zázemí, které mi žena doma vytvořila, si velmi vážím a je v mém životě to nejdůležitější. Stejně tak mi dělají radost oba synové. Snažím se s nimi trávit co nejvíce času, dokud o to ještě stojí. Ať už při jejich sportovních aktivitách nebo práci kolem domu či výletech a dovolených. A před pár lety jsme si pořídili psa – jak jinak japonského plemene AKITA INU. A to vše nejlépe s vypnutým telefonem.
Jste brněnský patriot? Platí stále o Brnu refrén Ivana Mládka: „Brno je zlatá loď, za děvčaty z Brna choď?“
Jednoznačně a bez sentimentu ANO.
www.ckauto.cz
MOTO UH