Chcete se na něco zeptat? E-mail:

Operativní leasing ŠKODA Bez starostí
Nový vůz Škoda? Pořiďte si ho jednoduše a rychle ...
Chci vědět víc

ŠKODA

ŠKODA historicky navazuje na společnost Laurin & Klement, jejíž původ sahá až do roku 1895. Tehdy zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement založili v Mladé Boleslavi firmu na výrobu jízdních kol. První automobil představili v roce 1905 a byl to model Voiturette A. V roce 1925 stala součástí strojírenského koncernu Škodovy závody v Plzni a od roku 1930 nesla název Akciová společnost pro automobilový průmysl (ASAP). V této době dosáhla automobilka svého průlomového úspěchu s modelem ŠKODA Popular.

V následujících letech vznikly významné modely Škoda Superb (1934), Škoda Rapid (1935) a Škoda Favorit (1936). Díky nim v roce 1936 obsadila Škoda první místo v prodejích vozů na našem území a další necelá třetina vyrobených vozidel šla na export.

Po druhé světové válce se vyráběl pouze malý lidový automobil Škoda 1101/1102 neboli Tudor. Ten však po čase nepostačoval potřebám zákazníků, byl tedy vyvinut silnější a prostornější automobil Škoda 1200. Dalším průkopníkem pak byly modely Octavia (1956) a Felicia (1957).

V roce 1960 započala velkorysá výstavba nové automobilky na ploše cca 80 hektarů, s vlastní elektrárnou, vlastním nákladním nádražím, délkou vleček 10 km a délkou vnitřních komunikací 13 km, které spojovaly 40 nových budov. Na investici se podílelo více než 300 dodavatelů. Vznikl tak rozsáhlý moderní průmyslový provoz, který představoval naprostou špičku v zemích RVHP a jednu z nejmodernějších továren v celé Evropě vůbec. Souběžně už probíhal vývoj nového, lehkého a prostorného lidového automobilu se samonosnou karosérií a motorem vzadu. Začal se vyrábět v roce 1964 pod obchodním označením Škoda 1000 MB.

I když v dalších letech bylo vyráběno několik významných typů vozidel (Škoda 105/120 nebo Škoda 1203), automobilka se pomalu ale jistě stávala zejména na západě čím dál méně konkurenceschopnou. Významným byl model Favorit (1987),  který ovšem ekonomickou situaci firmy nezachránil.

Po revoluci bylo rozhodnuto, že je nutné najít pro automobilku vhodného zahraničního partnera schopného přinést značné investice a zajistit prodejnost vozů, jelikož samostatná automobilka s malou výrobní kapacitou by jinak neměla šanci přežít. Přihlásilo se 24 zájemců včetně BMW, Fiat, či Generela Motors. Mezi finalisty byly francouzská automobilka Renault a německý koncern Volkswagen. Německá společnost nabídla daleko lepší podmínky a výhledy do budoucna a došlo k rozhodnutí, že se Škoda spojí právě s koncernem. Uskutečnilo se tak 16. dubna 1991, kdy VW připadl podíl 30% společnosti. Škoda se poté stala dle dohody čtvrtou plnohodnotnou  značkou koncernu (vedle značek VW, Audi a Seat). Postupně do roku 2000 navyšoval koncern svůj podíl až na 100% vlastnictví značky Škoda Auto.

V červnu 1994 oslavila Škoda miliontý vyrobený automobil typové řady Favorit a v srpnu 1994 jej nahradila typem Felicia, díky které už v roce 1995 prodala více než 200 tisíc vozů, z nichž 2/3 šly na export a definitivně tak byla překonána krize z počátku 90. let.

V únoru 1995 byla započata stavba nového montážního závodu v Mladé Boleslavi, kde se v roce 1996 začal montovat nový osobní automobil Škoda Octavia. Od této doby se automobily Škoda čím dál úspěšněji prodávají na trzích po celém světě. V červenci roku 2006 vyrobila Škoda desetimiliontý vůz v historii značky. V roce 2014 vzrostly prodeje Škody meziročně o necelých 13%, prodalo se tak rekorních 1 037 200 vozů.

V současné době automobilka ŠKODA nabízí následující modely:

Citigo, Fabia, Scala, Rapid, Octavia, Karoq, Kodiaq, Superb

ARAVER CZ

Adresa:    Zerzavice 1946, Uherské Hradiště
Telefon:   572 556 300
Web:         www.araver.cz
Volkswagen, Volkswagen užitkové vozy, Volkswagen – servis, Škoda, Škoda –servis, Seat, Seat – servisAudi – servis

Akční nabídka
Ojetý
Nafta
2016
Objem motoru: 2.0
Karoserie: sedan
Stav tachometru: 150 527 km
363 636 Kč bez DPH
440 000 Kč
Nový
Nafta
Objem motoru: 3.0
Karoserie: SUV
1 739 975 Kč bez DPH
2 105 371 Kč
Ojetý
Nafta
2011
Objem motoru: 1.6
Karoserie: kombi
Stav tachometru: 267 000 km
160 000 Kč
Ojetý
Nafta
2006
Objem motoru: 1.9
Karoserie: hatchback
Stav tachometru: 142 000 km
130 000 Kč
Ojetý
Benzín
2019
Objem motoru: 1.5
Karoserie: MPV
537 160 Kč bez DPH
650 000 Kč
Nový
Benzín
Objem motoru: 1.5
Karoserie: MPV
550 382 Kč bez DPH
666 000 Kč
Nový
Benzín
Objem motoru: 1.5
Karoserie: MPV
570 216 Kč bez DPH
690 000 Kč
Nový
Benzín
Objem motoru: 1.5
Karoserie: MPV
580 959 Kč bez DPH
703 000 Kč
Skladové vozy
Ojetý
Nafta
2016
Objem motoru: 2.0
Karoserie: sedan
Stav tachometru: 150 527 km
363 636 Kč bez DPH
440 000 Kč
Nový
Nafta
Objem motoru: 3.0
Karoserie: SUV
1 739 975 Kč bez DPH
2 105 371 Kč
Ojetý
Nafta
2011
Objem motoru: 1.6
Karoserie: kombi
Stav tachometru: 267 000 km
160 000 Kč
Ojetý
Nafta
2006
Objem motoru: 1.9
Karoserie: hatchback
Stav tachometru: 142 000 km
130 000 Kč
Ojetý
Benzín
2019
Objem motoru: 1.5
Karoserie: MPV
537 160 Kč bez DPH
650 000 Kč
Nový
Benzín
Objem motoru: 1.5
Karoserie: MPV
550 382 Kč bez DPH
666 000 Kč
Nový
Benzín
Objem motoru: 1.5
Karoserie: MPV
570 216 Kč bez DPH
690 000 Kč
Nový
Benzín
Objem motoru: 1.5
Karoserie: MPV
580 959 Kč bez DPH
703 000 Kč
Rezervujte si testovací jízdu
*
*
*

Menu